|
LOSY ABSOLWENTÓW
Helena Kwiatkowska
17 lat pracowałam w mediach jako dziennikarka (TVP Szczecin oraz Pr 1 i Pr 2, „Kurier Szczeciński”), 8 lat w spółce miejskiej w charakterze głównego specjalisty ds. promocji unijnego projektu inwestycyjnego wartości ok. 282 mln euro. 6 lat współpracowałam z Zachodniopomorską Szkołą Biznesu prowadząc zajęcia z Media Relations na Podyplomowych Studiach Public Relations, Podyplomowych Studiach Zarządzania Służbą Zdrowia oraz na zlecenie ZSPB prowadziłam kursy i szkolenia z zakresu wystąpień publicznych i kreacji wizerunku oraz strategii PR z grupami zawodowymi (lekarze, prawnicy, menedżerowie). Do „Akademii 50+” przystąpiłam zatem jako osoba aktywna życiowo i zawodowo.
Udział w projekcie wspominam jako okres bardzo twórczy w moim życiu: dużo nowych informacji, poznawałam nowych ludzi, obcowałam z niewątpliwymi indywidualnościami (zarówno uczestnicy jak i trenerzy). Współpracowałam czerpiąc z ich doświadczeń życiowych i zawodowych, a jednocześnie mogłam podzielić się z nimi swoim zasobem informacji i umiejętnościami.
Dzięki udziałowi w „Akademii 50+” pogłębiłam swoja wiedzę na temat procesu nauczania i metod współpracy z seniorami, zyskałam wiedzę teoretyczną i praktyczną dot. coachingu, zdecydowałam się podjąć i ukończyłam roczne studia podyplomowe na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym – Kognitywistyka wieku dojrzałego.
Moja sytuacja zawodowa cały jest dynamiczna, przez kilka miesięcy będę jeszcze pracować w spółce (nabycie praw emerytalnych). Od czerwca 2014 jestem członkiem Zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej „Pomorze Zachodnie”. Piszę artykuły na portal stowarzyszenia, realizuję comiesięczny cykl otwartych spotkań z pisarzami, dziennikarzami, twórcami Encyklopedii Szczecina, współpracuję przy promocji Międzynarodowego Kongresu Morskiego, który odbędzie się w czerwcu 2015 w Szczecinie. Z pewnością nie będę bezczynnie spędzać czasu na tzw. emeryturze.
Uważam, że ustawiczny samorozwój jest nie tylko potrzebny, ale i konieczny z kilku względów: ubywa nam neuronów, operujemy innym rodzajem pamięci itp. Sytuacja w wielu dziedzinach nauki i sztuki zmienia się co kilka lat – dochodzi do nowych odkryć, hipotez i przewartościowania dotychczas obowiązujących reguł. Należy podążać za rozwojem sytuacji, przynajmniej mieć tego świadomość. Kluczowymi pojęciami jest w tym względzie: ustawiczna ciekawość, ćwiczenia pamięci, poznawanie nowych nieznanych zagadnień, otwartość na kontakty z innymi od nas ludźmi, brak obaw/odwaga w przyjmowaniu nowych zadań,
Kilkukrotnie dane było mi realizować się w roli coacha. Po ukończeniu kursu byłam czterokrotnie obiektem coachingu – uczestniczką sesji, w trakcie której moje koleżanki kończące kurs certyfikowanego coachingu prosiły mnie o pomoc w realizacji niezbędnych im warsztatów. Jako aktywny coach przez tydzień (dwie sesje ) pracowałam z kandydatami na radnych miejskich Szczecina . Prowadziłam z nimi także zajęcia warsztatowe dot. strategii PR lidera i polityka.
Teresa Michalska
Poprzez udział w „Akademii 50+” zdobyłam dużo cennej wiedzy, która pozwala mi na swobodne funkcjonowanie na co dzień i w życiu zawodowym oraz daje mi obecnie dużo pewności. Jestem bardzo wdzięczna i usatysfakcjonowana, iż dane mi było uczestniczyć w tym pięknym projekcie i poznać tak wielu wspaniałych ludzi.
Ukończenie „Akademii” do chwili obecnej nie przełożyło się bezpośrednio na moją działalność zawodową, jednakże nabyte umiejętności staram się wykorzystywać w elementach oferowanych przeze mnie usług związanych z propagowaniem zdrowego stylu życia i szeroko pojęta profilaktyką zdrowotną (w tym dietetyka, przywracanie homeostazy organizmu metodami medycyny naturalnej, psychoterapia humanistyczna/behawioralna.).
Bogusław Nowak
Od 1979 roku zajmuje się szkoleniem innych, najpierw jako żołnierz zawodowy szkolący żołnierzy, a następnie jako nauczyciel w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych. Od 2002 roku uczę w szkołach dla młodzieży, jednocześnie pełniąc funkcję wicedyrektora, a od 2005 roku dyrektora. Do „Akademii 50+” przystąpiłem jako nauczyciel historii, dyrektor zespołu szkół z ponad 30 letnim stażem pracy.
Uczestnicząc w „Akademii 50+” uzyskałem ogromną wiedzę o roli trenera i coacha w procesie dydaktycznym. Projekt umożliwił mi pogłębienie wiedzy merytorycznej nauczyciela, trenera. Uzyskałem najważniejszą umiejętność, a właściwie pokonałem coś, co przez wszystkie lata pracy mi towarzyszyło i powodowało niezadowolenie z własnej pracy: stres, obawę, że przekazywana wiedza zostanie niewłaściwie odebrana. W czasie projektu udało mi się pokonać stres, uzyskałem większą pewność i umiejętność najważniejszą w pracy trenera – radzenie sobie ze stresem, efektywne komunikowanie się z grupą, rozumienie i wspomaganie procesu samodzielnego uczenia się. Zajęcia interpersonalne pozwoliły mi również nabyć umiejętność udzielania wsparcia psychologicznego. Umiejętności coachingu pozwoliły mi stworzyć relacje z pracownikami ukierunkowane na rozwój szkoły, ale również na rozwój pracowników, pozwalając im odkrywać cele, które mogą osiągnąć samodzielnie.
Obecnie jestem specjalistą z 35. letnim stażem pracy w dziedzinie, którą się zajmuję zawodowo. Przygotowując się do zajęć analizuję stopień zainteresowania uczniów do zajęć w celu określenia celów, metod jakie będą mi niezbędne abym mógł przeprowadzić zajęcia ciekawie. Realizując proces dydaktyczny, uzyskuję wysoki przyrost wiadomości i umiejętności u uczniów. Cenię punktualność i rzetelność. Jestem sumienny, niekonfliktowy, otwarty na nowe wyzwania. Jestem osobą twórczą i kreatywną, łatwo nawiązuję kontakt z młodzieżą, jak i z współpracownikami. Swoim zachowaniem kształtuję właściwe postawy i zachowania zarówno uczniów jak i pracowników. Tworzę przyjazną atmosferę w miejscu pracy oraz podczas zajęć, zarażam otoczenie swoją pogodą ducha i optymizmem. W czasie zajęć potrafię zdobyć zaufanie grupy uczniów, tworzę klimat bezpieczeństwa, by konsekwentnie realizować cele szkoleniowe, będąc jednocześnie wrażliwy na potrzeby uczniów. |
|